Gerek rehberlik servisi gerekse öğretmenlerin veli görüşmelerinde ana gündem öğrencinin
okul başarısı ve davranışlarıdır.
Çocuğunuzun okul başarısı için;
Okulu ve öğretmenleri ile sıkı bir işbirliği kurmalısınız.
Okul yaşantısı ile ilgilenmeli, anlattıklarını dinlemelisiniz.
Okul dışındaki arkadaşlarını ve ailelerini tanımalısınız.
Çeşitli sorunları için sınıf öğretmenine ve rehber öğretmenine başvurabilirsiniz.
Öğüt vermek yerine örnek davranışlar sergilemelisiniz. Çocuklar duyduklarını değil
gördüklerini uygularlar.
Aile ve evle ilgili konularda çocuğunuzun fikrini ve önerilerini alıp onu önemsediğinizi
hissettirmelisiniz.
Çocuğunuzun evde ders çalışmasını kontrol etmeli fakat sürekli ders çalışmaya yönelik ikaz
etmemelisiniz. Bu olumsuz etki yaratabilir.
Sınavlarda kendine güvenmesi gerektiğini anlatın ve bu yönde onu destekleyin.
Çocuklarınızın okul ve sınav başarılarına yönelik eleştiride bulunurken onun kişiliğine değil
davranışlarına yönelik eleştirilerde bulunmalı ve yapıcı olmalısınız.
Mantıklı hedefler belirleyin (yavaş yavaş geliştirmesini sağlayın, birden değil).
Örneğin,
“Ne zaman iyi not aldın ki zaten, hiç şaşırmadım.” gibi bir eleştiri yerine “Çalışmadığın için
zayıf aldın, biraz gayret ettiğinde başarabileceğine eminim. Yardım edebileceğim bir şey var
mı? Sence neden sorun çıkıyor?” gibi yapıcı eleştiriler yapmak hem öğrencinin savunmaya
geçmesini önleyecek ve çözüm aramasını sağlayacaktır.
Çocuğunuzun geleceğe yönelik hayallerini yargılamadan dinlemeli ve bu hayallerin
gerçekleşmesi yönünde onları desteklemelisiniz.
Çocuğunuzun sorumluluklarını kendi üzerinize almamalı, kendi sorunlarına çözüm
üretebilmesini sağlamalısınız.
Bunun aksi yönünde çocuğunuz her konuda aşırı serbest olmasına izin vermemeli,
sorumluluk duygusunu hissetmesini sağlamalısınız.
En önemlisi ETKİLİ BİR İLETİŞİM KURMALISINIZ.
Bunlara dikkat ettiğiniz takdirde çocuklarınız okul hayatında daha başarılı ruhen de daha
sağlıklı olacaktır.